Biżuterię kochamy coraz bardziej ...

28 listopada 2018

Biżuteria uwielbiana jest coraz to mocniej. Rynek biżuterii rozwija się w tempie mniej więcej 5-6% rocznie. Szacuje się więc, że wartość rynku do 2020 roku będzie wynosić 250 miliardów dolarów! Wartość biżuterii luksusowej w Polsce obecnie wynosi ok. 653 mln złotych, a w roku 2021 może wynieść już 976 mln. Nie są to jednak zawrotne kwoty - w Niemczech na przykład wartość rynku biżuterii luksusowej to prawie 11 mld złotych.

Według bogatych Polaków ankietowanych przez KPMG luksusowy męski zegarek minimalnie kosztować powinien 13 tyś. złotych, a segment zegarków w 80% to oferta dla mężczyzn. Natomiast w biżuterii luksusowej segment zdominowany jest przez produkty dla kobiet, na które przypada 78% wartości sprzedaży w tej kategorii.

 

U kobiet ciągle najbardziej popularne są naszyjniki. Według danych zebranych podczas Jovella Exhibition, 72% kobiet kupiło w ciągu ostatniego roku naszyjnik. Na drugim miejscu są kolczyki – 62% kobiet. Najdroższym elementem biżuterii zaś, są pierścionki, co nie dziwi jeśli weźmiemy pod uwagę, że w badaniu uwzględniono pierścionki zaręczynowe.

Jeszcze kilka lat temu wprowadzanie kolekcji biżuterii przeznaczonej dla najmłodszych wydawało się nonsensem. Biżuteria ofiarowywana była bowiem dzieciom przede wszystkim z okazji większych uroczystości religijnych i traktowana jako pamiątka, a nie codzienna ozdoba.W ostatnim czasie sytuacja ta znacznie się zmieniła.Małe dziewczynki pokochały personalizowane bransoletki, które pozwalały im, niczym skautom, na odnotowanie ich osiągnięć życiowych w postaci zawieszek na nadgarstku.W Polsce niezwykle rzadko możemy znaleźć kolekcje biżuterii przeznaczonej dla najmłodszych. W salonach jubilerskich pojawiają się kolorowe bransoletki, zawieszki czy kolczyki, jednak ich sprzedaż nie jest zadowalająca. W salonach jubilerskich dzieci pojawiają się niezwykle rzadko. Jeśli uczestniczą w zakupach, to o wyborze ozdoby decyduje rodzic.

Cóż, być może dzięki takim właśnie zmianom pozwolimy na wychowywanie młodego pokolenia, które zostanie świadomymi użytkownikami biżuterii ?

 

Wróć do listy aktualności
Numer certyfikatu
PIN potwierdzający