Biżuterię kochamy coraz bardziej ...

28 listopada 2018

Biżuteria uwielbiana jest coraz to mocniej !

Rynek biżuterii rozwija się w tempie mniej więcej 5-6% rocznie. Szacuje się więc, że wartość rynku do 2020 roku będzie wynosić 250 miliardów dolarów! Wartość biżuterii luksusowej w Polsce obecnie wynosi ok. 653 mln złotych, a w roku 2021 może wynieść już 976 mln. Nie są to jednak zawrotne kwoty - w Niemczech na przykład wartość rynku biżuterii luksusowej to prawie 11 mld złotych. 

Ile kosztuje zegarek ?

Według bogatych Polaków ankietowanych przez KPMG luksusowy męski zegarek minimalnie kosztować powinien 13 tyś. złotych, a segment zegarków w 80% to oferta dla mężczyzn. Nie sposób się dziwić - przecież, jest to najczęstszy prezent z okazji urodzin, awansu czy też rocznic. Natomiast w biżuterii luksusowej segment zdominowany jest przez produkty dla kobiet, na które przypada 78% wartości sprzedaży w tej kategorii.

U kobiet ciągle najbardziej popularne są naszyjniki. Według danych zebranych podczas Jovella Exhibition, 72% kobiet kupiło w ciągu ostatniego roku naszyjnik. Na drugim miejscu są kolczyki – 62% kobiet. Najdroższym elementem biżuterii zaś, są pierścionki, co nie dziwi jeśli weźmiemy pod uwagę, że w badaniu uwzględniono pierścionki zaręczynowe. Biorąc pod uwagę, iż każdy mężczyzna pragnie, aby jego kobieta poczuła się wyjątkowo ceny pierścionków dochodzą do niebagatelnych wysokości.

Biżuteria dla maluszków?

Każdy wie, że kobiety lubią to, co się świeci...Ale czy dzieci również ? Jeszcze kilka lat temu wprowadzanie kolekcji biżuterii przeznaczonej dla najmłodszych wydawało się nonsensem. Biżuteria ofiarowywana była bowiem dzieciom przede wszystkim z okazji większych uroczystości religijnych i traktowana jako pamiątka, a nie codzienna ozdoba. W ostatnim czasie sytuacja ta znacznie się zmieniła. Małe dziewczynki pokochały spersonalizowane bransoletki, które pozwalały im, niczym skautom, na odnotowanie ich osiągnięć życiowych w postaci zawieszek na nadgarstku.

W Polsce niezwykle rzadko możemy znaleźć kolekcje biżuterii przeznaczonej dla najmłodszych. W salonach jubilerskich pojawiają się kolorowe bransoletki, zawieszki czy kolczyki, jednak ich sprzedaż nie jest zadowalająca. W salonach jubilerskich dzieci pojawiają się niezwykle rzadko. Jeśli uczestniczą w zakupach, to o wyborze ozdoby decyduje rodzic. 

***

Cóż, być może dzięki takim zmianom pozwolimy na wychowywanie młodego pokolenia, które zostanie świadomymi użytkownikami biżuterii ?

 

Wróć do listy aktualności